Enighet i de sentrale sykehusforhandlingene med forbund i LO og YS
Lønnsoppgjøret

- Spekter har i dag blitt enig med LO- og YS-forbund i de sentrale lønnsforhandlingene for sykehusene. Nå skal det forhandles videre lokalt, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.
I de sentrale forhandlingene ble det blant annet gitt noen generelle tillegg, og gjennomført justeringer av minstelønnssatsene.
De videre forhandlingene om lønnstillegg for medlemmer i LO- og YS-forbund skal nå gjennomføres lokalt i sykehusene, med frist 12. juni 2026.